Sommige gegevens die door deze provider worden verzameld, zijn bedoeld voor personalisatie en het meten van de effectiviteit van advertenties.
Sommige gegevens die door deze provider worden verzameld, zijn bedoeld voor personalisatie en het meten van de effectiviteit van advertenties.
Sommige gegevens die door deze provider worden verzameld, zijn bedoeld voor personalisatie en het meten van de effectiviteit van advertenties.
Tamara van Schilt-Mol, Lector van het Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen Hogeschool Arnhem en Nijmegen
Rens van der Vorst, Techfilosoof en auteur van de boeken ‘Digitale Gremlins’ en ‘Waarom je altijd wilt winnen van je navigatiesysteem’.
Karen Heij, Zelfstandig toetsexpert
Een praktische opdracht is een krachtige aanjager voor het leerproces. Maar hoe beoordeel je zo’n opdracht op de beste manier? In deze workshop leer je hoe je een beoordelingsmodel kunt opstellen voor een (praktijk)opdracht. We laten je zien hoe je een beoordelingsmodel ontwikkelt volgens de principes van constructieve afstemming, zodat het aansluit bij je leerdoelen. Je doet ervaring op met verschillende rubrics, zoals analytische, holistische en single-point rubrics.
Jaap Brunnekreef, adviseur onderwijs, toetsing en examinering
Ricardo Eshuis, Directeur bij SVH Horeca
Reinier Mostert, Onderwijskundige Examens, SVH (Stichting Vakbekwaamheid Horeca)
Met lerend kwalificeren hangt niet meer alles af van één meetmoment maar kunnen we ook het harde werk en het leerproces van studenten dat daaraan vooraf ging, waarderen. Dit geldt ook voor de instellingsexamens taal. Alleen, hoe doe je dat? Wat is er nodig aan bewijzen, feedback- en meetmomenten en verantwoording waarmee we aan het einde van de rit met elkaar kunt zeggen, deze student heeft hiermee bewezen taalvaardig te zijn? Tijdens deze presentatie krijg je handvatten om het goede gesprek hierover met elkaar te kunnen gaan voeren binnen de school.
Liza Graumans, Beleidsmedewerker & onderwijsadviseur bij Rijn IJssel
Maximaal 30 plekken. Vooraf inschrijven!
Heb je nog wel een exameninstrument nodig bij Lerend Kwalificeren? Spoiler alert: jazeker! Examencommissies moeten die vaststellen, teams in veel gevallen zelf, of in co-creatie met een leverancier bouwen. Wat zijn dan de kaders en richtlijnen waarlangs je ontwerpt en vaststelt? Hoe ziet het exameninstrument eruit bij Lerend Kwalificeren? En welke voorbeelden zien we nu voorbijkomen?
Doelgroep: Examencoördinatoren, Examenconstructeurs, Onderwijskundigen, Beleidsmedewerkers, Examencommissieleden, docent-ontwikkelaars, docent-ontwerpers
Toepassingsdoel(en): Deelnemers kunnen hun exameninstrument beoordelen op volledigheid en weten de weg naar voorbeelden ter adaptatie of adoptie.
Als je de gehele leertrack wilt volgen, dien je bij beide sessierondes aan te sluiten.
Deze leertrack wordt beide dagen aangeboden.
Ilse Hofman, Zelfstandig onderwijsadviseur & beleidsadviseur onderwijs en examinering Hofman Onderwijsadvies- en Innovatie
Hoe ziet de toekomst van toetsen en examineren eruit in een wereld waar AI steeds meer een rol speelt? In deze workshop ga je actief in teams aan de slag met effectieve prompts te creëren binnen de context van toetsen en examens.
Tijdens deze activerende prompt battle werk je aan een eigen geselecteerde casus, waarbij je AI gebruikt als slim instrument dat meedenkt over vraagstukken rondom toetsen en examineren. Denk aan een AI-gedreven omgeving waar je vragen kunt stellen over wet- en regelgeving omtrent toetsen en examineren of de AI Act. Toets je uitwerkingen met een speciaal ontworpen Toets- en Examineren-auditor, criteriumgericht interview chatbot of als Proeve van Bekwaamheid ontwikkelaar.
Je leert AI verantwoord en innovatief inzetten binnen toetsing en examinering, en presenteert je resultaten in een beknopte pitch voor een vakjury. Enige voorkennis over verschillende generatieve AI-toepassingen en hoe daarin te werken is gewenst.
Imane Oulali, Strategisch beleidsadviseur Onderwijsinnovatie & Digitalisering, MBO Raad
Madhwie Niels
Tijmen Leurs, Adviseur Digitale transformatie, MBO Raad