Sommige gegevens die door deze provider worden verzameld, zijn bedoeld voor personalisatie en het meten van de effectiviteit van advertenties.
Sommige gegevens die door deze provider worden verzameld, zijn bedoeld voor personalisatie en het meten van de effectiviteit van advertenties.
Sommige gegevens die door deze provider worden verzameld, zijn bedoeld voor personalisatie en het meten van de effectiviteit van advertenties.
Prof. Dr. Jelle Jolles, Neuropsycholoog en emeritus hoogleraar aan de Universiteit Maastricht en Vrije Universiteit Amsterdam
Mohamed Bouziane, Practor Gelijke kansen Albeda mbo
Tom Naberink, Oprichter AIvoorstudenten & AIvoordocenten, werkzaam aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen als docent /onderzoeker Sporteconomie en Strategisch Sportmanagement
Prof. Dr. Pieter Huisman, Hoogleraar Onderwijsrecht Tilburg University
Tijdens deze presentatie gaat Joke in op de werkwijze van SintLucas rond het onderwerp AI en examinering. Bij SintLucas hebben ze richtlijnen en een gedragscode ontwikkeld die inmiddels in het hele land bij MBO scholen gebruikt worden. Welke stappen hebben ze doorlopen en welke spelers hebben hun steentje bijgedragen in dit proces? Waar staan ze nu? Daarnaast gaat zij wat dieper in op de producten die ze hebben ontwikkeld.
De richtlijnen van SintLucas waren ook het uitgangspunt van de drukbezochte bijeenkomst AI en examinering in oktober jl die door het netwerk NEC MBO, de MBO raad, Npuls en Surf georganiseerd werd. Meer dan 100 leden van examencommissies, examenleveranciers en onderwijskundigen zijn aan de slag gegaan om landelijke richtlijnen op te stellen. De voorlopige uitkomsten van deze bijeenkomst worden tijdens de presentatie toegelicht. Aansluitend is er ruimte om inhoudelijk met elkaar in gesprek te gaan over deze ontwikkelingen!
Joke Lammers,Voorzitter examencommissie SintLucas, Voorzitter examencommissie Mediacollege, extern lid MBOzaak, Voorzitter NEC MBO
Ervaar zelf het potentieel van gaming als een effectieve en boeiende manier om te leren
Jeroen de Graauw, Docent onderzoeker serious gaming, Graafschap College
Voor studenten met een ondersteuningsbehoefte zijn toetsen en examens vaak één van de grootste struikelblokken. Ook examencommissies worstelen regelmatig met dilemma’s welke aanpassingen wel of niet aangeboden mogen worden. In deze workshop gaan we uitgebreid in op dit thema. Er wordt gestart met enkele uitgangspunten van inclusief onderwijs en toegankelijk toetsen. Vervolgens werken we aan de hand van een stappenplan aan enkele casussen om meer grip te krijgen op de vraag wat kan, mag en moet op het gebied van toegankelijk toetsen en examineren. Aan het eind van de workshop heb je een beeld van wat inclusief onderwijs inhoudt en hoe je in je eigen onderwijscontext situaties t.a.v. toetsvoorzieningen kunt beoordelen.
Doelgroep: Examencoördinatoren, Praktijkbeoordelaars, assessoren & examinatoren, Docenten, praktijkopleiders & instructeurs, Examencommissies
Toepassingsdoel(en): Aan de hand van een stappenplan toekomstige aanvragen van toetsvoorzieningen beoordelen.
Minne Bakker, Senior Adviseur en Onderzoeker Expertisecentrum Inclusief Onderwijs (ECIO)
In de workshop gaan we kijken naar het puberbrein, de huidige generaties op de werkvloer. Daarna gaan we in op welke ontwikkelingen we zien de maatschappij. Vanuit die perspectieven nadenken wat er nodig is om het onderwijs zo aan te bieden dat het onze studenten helpt aan een waardevol diploma. Kunnen we “het correct blijven reproduceren van aangeboden kennis” blijven belonen met de hoogste cijfers op diploma’s?
Linda Buijk, Psycholoog, Zadkine
Maximaal 30 plekken. Vooraf inschrijven!
Heb je nog wel een exameninstrument nodig bij Lerend Kwalificeren? Spoiler alert: jazeker! Examencommissies moeten die vaststellen, teams in veel gevallen zelf, of in co-creatie met een leverancier bouwen. Wat zijn dan de kaders en richtlijnen waarlangs je ontwerpt en vaststelt? Hoe ziet het exameninstrument eruit bij Lerend Kwalificeren? En welke voorbeelden zien we nu voorbijkomen?
Doelgroep: Examencoördinatoren, Examenconstructeurs, Onderwijskundigen, Beleidsmedewerkers, Examencommissieleden, docent-ontwikkelaars, docent-ontwerpers
Toepassingsdoel(en): Deelnemers kunnen hun exameninstrument beoordelen op volledigheid en weten de weg naar voorbeelden ter adaptatie of adoptie.
Als je de gehele leertrack wilt volgen, dien je bij beide sessierondes aan te sluiten.
Deze leertrack wordt beide dagen aangeboden.
Ilse Hofman, Zelfstandig onderwijsadviseur & beleidsadviseur onderwijs en examinering Hofman Onderwijsadvies- en Innovatie