Een volgende datum is nog niet bekend. Wanneer je interesse hebt neem dan contact via de chat of via email met de adviseur.
VAL OP TUSSEN DE OVERLOAD AAN INFORMATIE
Hoe val je op bij een doelgroep die razendsnel switcht tussen verschillende informatiestromen? Het internet is aan het TikTokificeren, waardoor de concentratieboog van Generatie Z alleen maar korter wordt. Om de aandacht van deze (toekomstige) studenten echt vast te houden, moet je als onderwijsinstelling eerst begrijpen wat hen drijft. Welke afwegingen maken zij bij het kiezen voor een bepaalde studie en onderwijsinstelling? En hoe kun je bij huidige studenten bijdragen aan studentsucces?
Deze doelgroep wil gezien worden en op een persoonlijke en authentieke manier benaderd worden. Thema’s als mentale gezondheid, duurzaamheid en diversiteit spelen hierbij een grote rol. Tegelijkertijd worden jongeren onder de 18 jaar steeds meer beschermd tegen online marketing en communicatie uitingen en wordt scholen opgedragen om te stoppen met het werven van internationale studenten. Hoe ga je hier als school mee om?
Deze editie van The Next student bestaat niet uit 1, maar uit 2 dagen!
- Congres op 24 september: Na een bezoek aan het congres ben je bijgepraat over de drijfveren en behoeftes van Generatie Z en de nieuwste trends op het gebied van marketing en communicatie. Met inspirerende keynotes en verdiepende sessies, kun je het congres naar eigen leerbehoefte invullen.
- Masterclasses op 15 oktober: Tijdens de masterclasses neem je jouw eigen praktijk mee en ga je aan de slag met een plan die je meteen kan implementeren! Je kunt kiezen uit twee masterclasses.
Data en locatie
DE SPREKERS EN SESSIES ZIJN BEKEND!
Fiona Vanderbroeck
Marketing Manager Ecommerce, Bol
Melanie Bosveld
Founder, Kult&Ace
Nina Hoek van Dijke
Jongerenexpert en Founder, Jong & Je Wil Wat
Kees Kerkvliet
Eigenaar en Customer Journey trainer, TOTE-M
Benieuwd wat jij kan verwachten? Dit was The Next Student 2023:
Deze editie van The Next student bestaat niet uit 1, maar uit 2 dagen!
- Congres op 24 september: Na een bezoek aan het congres ben je bijgepraat over de drijfveren en behoeftes van Generatie Z en de nieuwste trends op het gebied van marketing en communicatie. Met inspirerende keynotes en verdiepende sessies, kun je het congres naar eigen leerbehoefte invullen.
- Masterclasses op 15 oktober: Tijdens de masterclasses neem je jouw eigen praktijk mee en duik je de diepte in. Ga actief aan de slag met een plan dat je meteen kan implementeren binnen jouw onderwijsinstelling. Je kunt kiezen uit twee masterclasses.
Data en locatie
Jouw investering - Ontvang €200 ,- korting bij een combi ticket!
Congres 24 september 2024 € 649,- (excl. BTW) Meld je aan voor het congres
Masterclass 15 oktober 2024 € 649,- (excl. BTW) Meld je aan voor de masterclass
Combi ticket (Congres + Masterclasses) € 1.298 ,-€ 1.099 ,- (EXCL. BTW)Meld je aan voor de combi
Kom je met 3 personen of meer dan krijg je 10% groepskorting. Neem hiervoor contact met mij op:
Mail: mariska.korewijk@sbo.nl
Telefoonnummer: 040 – 2 972 751.
Mariska Korewijk
Persoonlijk congresadvies
Voer hier het wachtwoord in.
Programma The Next Student
08:45 – 09:15
Ontvangst en registratie
09:15 – 09:30
OPENING DOOR DAGVOORZITTER
Tim Senders
Presentator, televisiemaker en Youtuber
09:30 – 10:00
Keynote
GEN Z REVEALED: HOE BEREIK JE DEZE ONGRIJPBARE GENERATIE?
Welkom bij deze sneak peek in het leven van Generatie Z. Ontdek de diverse kenmerken die deze generatie definiëren, inclusief fascinerende inzichten in hun diversiteit. Leer praktische tips en trucs om effectief met hen te communiceren en te verbinden.
- Kenmerken van Gen Z
- Gen Z en diversity
- Tips en tricks om Gen Z te bereiken en binden
Melanie Bosveld
Founder, Kult&Ace & PACT United Foundation
10:00 – 10:45
Keynote
STUDENTPARTICIPATIE: DE DO’S EN DONT’S BIJ HET BETREKKEN VAN STUDENTEN
» MET: studentenpanel, bestaande uit toekomstige en huidige studenten
Als je jongeren wil bereiken, dan zul je ze moeten begrijpen. En dat kan alleen door ze te betrekken. Nina Hoek van Dijke van Jong & Je Wil Wat neemt je mee in een praktisch stappenplan voor studentparticipatie. Daaropvolgend kun je al je vragen stellen over studiekeuze of participatie aan een panel van studenten.
- Studentparticipatie
- Stappenplan
- In gesprek met panel
Nina Hoek van Dijke
Jongerenexpert en Founder, Jong & Je Wil Wat
10:45 – 11:15
Pauze
11:15 – 12:00
SESSIERONDE 1
Tijdens de sessierondes ga je interactief aan de slag of word je geïnspireerd door een expert.
Dreigende uitval door studietwijfel? De meerwaarde van studentbegeleidingsprogramma’s, zoals Fontys’ Empower!
Een kijkje in de keuken van studentbegeleidingsprogramma’s binnen Fontys Hogeschool.
- Empower
- Explore
- Individuele coaching
Suzanne van Gorp, Studiekeuze- en loopbaanadviseur, Fontys Hogeschool
René Hollemans, Coördinator Empower, Fontys Hogeschool
De studiekeuze journey van binnenuit - Wat drijft en motiveert bachelor en masterkiezers?
Elk studiejaar zetten talloze ambitieuze studenten een nieuwe stap in hun academische carrière. Een reis vol uitdagingen en verwachtingen. De inzichten uit een onderzoek onder aankomend bachelor- en masterstudenten vormden de bouwstenen voor nieuwe initiatieven van de TU Delft.
- Beautiful Lives en TU Delft doken samen met aankomend bachelor- en masterstudenten in hun studiekeuze journey.
- Wat drijft hen op hun zoektocht naar die ene studie? En hoe navigeren ze door dit keuzeproces?
- Beautiful Lives en TU Delft delen deze inzichten en de vertaling ervan naar concrete actie.
Maurice Palmen, Managing Partner, Beautiful Lives
Maureen van Ravenhorst, Communicatieadviseur Bachelorvoorlichting, TU Delft
Grip op de Student Life Cycle: Digitalisering & Personalisatie in het onderwijs
Het onderwijsveld is in beweging. Dat gaat gepaard met grote uitdagingen: de concurrentie neemt toe, studenten worden veeleisender en verwachten steeds vaker maatwerk. Als onderwijsinstelling doe je je best om deze ontwikkelingen bij te houden, maar op het vlak van digitalisering en persoonlijke communicatie is nog veel winst te halen. In deze break-out sessie laten we zien hoe je grip krijgt op de hele Student Life Cycle van studiekiezers tot Alumni.
- Digitalisering van de Student Life Cycle
- Personalisatie van je communicatie in de Student Life Cycle
- Grip op je instroom, conversie en behoud
Marc Borker, Founder & Product Manager, Bend
Bert Doedens, Founder & Business Developer, Bend
Generatie Z: Pijlers voor waardengedreven strategie en impactvolle communicatie
Waarden verbinden en geven richting. Wat maakt werken met waarden waarde(n)vol voor jouw onderwijsinstelling en (communicatie)strategie? Hoe zet je dit in voor optimaal bereik, behoud en werven van studenten? Wat komt daar allemaal bij kijken, welke stappen horen daarbij en hoe verhoudt dit zich tot jongerenparticipatie?
Laat je inspireren en ga mee op reis met de WaardenWerelden van FamilyFactor. Een model met waarden die van betekenis zijn voor (toekomstige) studenten en medewerkers, die aansluiten bij relevante trends en waarmee je verbinding maakt met daar waar jouw onderwijsinstelling voor staat.
Krista Kleinveld, Jongerenexpert en oprichter, FamilyFactor
Maartje van Osch, Jongerenexpert en oprichter, FamilyFactor
AI & Content marketing in het onderwijs
Hoe zet je AI in voor de content marketing van jouw onderwijsinstelling? Sjoerd de Kreij, oprichter en CEO van Typetone, neemt je mee in de toekomst van werk en AI en leert je hoe je AI inzet buiten ChatGPT.
- Welke tools zet je in?
- Hoe groeit je bereik met 300%
- Naar 100% automatisering
Sjoerd de Kreij, oprichter en CEO, Typetone
12:10 – 12:40
Parallel plenair
DE DIGITAL MARKETING & AI SKILLS DIE JIJ NODIG HEBT IN 2025
Help, je ziet je werk en je vak veranderen. We willen niet achterblijven met AI maar mogen ook de marketingfundamenten niet vergeten. Zoveel ontwikkelingen, zoveel mogelijkheden! Wat betekent dit voor jou? Wat zijn de 7 digital en AI skills die jij nodig hebt in je carrière?
- 7 praktische digital & AI skills
- Hoe blijf je zelf future proof?
- Sessie vol energie
Bart Meerdink
Digital Strategist en Partner, Beeckestijn Business School
12:10 – 12:40
Parallel plenair
HET TEGENGAAN VAN STUDIE UITVAL DOOR HET VERSTERKEN VAN STUDENTENWELZIJN
Uit de Landelijke Monitor Mentale Gezondheid en Middelengebruik Studenten hoger onderwijs blijkt dat de helft van de studenten psychische klachten ervaart (zoals angst en somberheid), van wie 12 procent in ernstige mate. Deze groep ondervindt stress, prestatiedruk en slaapproblemen, en er is een sterke samenhang tussen deze factoren en een verminderde mentale gezondheid.
Uit onderzoek blijkt dat 75% van de psychische problemen voor het 24e levensjaar ontstaan, en vaak voor het eerst tot uiting komt in de leeftijdscategorie van 16-25 jaar. Het onderwijs speelt een belangrijke rol in het leven van een student en is daarom een belangrijke plek om te werken aan preventie.
- Het welzijn van studenten staat onder druk. Studentenwelzijn is een belangrijke randvoorwaarde om te kunnen leren en functioneren. In het tegengaan van studieuitval is het versterken van mentale gezondheid een belangrijk thema.
- Leer in deze sessie hoe je kan werken aan studentenwelzijn en welke initiatieven er al zijn voor een beter studentenwelzijn.
- De sessie is interactief! Wissel uit met gelijkgestemden uit het onderwijs.
Joyce van der Wegen
Programmamanager externe relaties, Expertisecentrum inclusief onderwijs (ECIO)
12:40 – 13:40
Lunchpauze
13:40 – 14:25
SESSIERONDE 2
Tijdens de sessierondes ga je interactief aan de slag of word je geïnspireerd door een expert.
Hoe bereik je Gen Z met influencer marketing?
Om Gen Z aan te spreken is influencer marketing een interessant middel in je marketingstrategie. Maar met wie wil je samenwerken? Hoe zet je dit goed in? En hoe maak je optimaal gebruik van hun content? Steven deelt praktische tips en voorbeeldcases, waarmee je zelf aan de slag kan.
- Welke kansen biedt influencermarketing?
- Wat maakt iemand een goede influencer?
- Hoe benut je deze content maximaal?
Steven de Jong, Directeur, Olifant Media
Het positieve effect van huiskamers en thuisgroepen op uitval en studierendement
Bij de academie Hospitality Business School van Saxion hebben wij de beschikking over een huiskamer voor studenten. Daarnaast werken we met thuisgroepen. Deze beide tools hebben een positief effect op uitval en studierendement (en kunnen dit hebben in de toekomst). In deze sessie nemen we je mee in wat de huiskamer en de thuisgroepen zijn en wat we hiermee proberen te bereiken.
- Binding en studentenwelzijn verbeteren door huiskamer en thuisgroepen
- Uitval verminderen
- Studierendement verhogen
Rianne de Jong, Docent en onderzoeker, Saxion
Lotte van der Most-Gilbers, Assistent onderwijs en onderzoek, Saxion
Impact maken met de Student Journey. Hoe dan?!
Elke opleidingsorganisatie is op een of andere wijze wel bezig om zicht te verdiepen in de student beleving. Maar hoe zorg je ervoor dat je aansluit bij de verwachtingen van de student, dat ze voor jou kiezen en je vervolgens echt impact maakt op je eigen unieke manier, je wilt tenslotte onderscheidend zijn, toch?
Kees Kerkvliet, Managing Director, TOTE-M
Echt praktisch aan de slag met de student journey van jouw onderwijsinstelling? Kees geeft op 15 oktober een masterclass.
Studiekiezers in persona’s indelen, een hype of een must voor iedere onderwijsinstelling?
De wijze waarop studiekiezers zich oriënteren en laten voorlichten om een studiekeuze te maken verandert in een sneltreinvaart. Dit zorgt ervoor dat onderwijsinstellingen steeds meer een persoonsgerichte aanpak moeten hanteren om te kunnen voldoen aan de behoeften van studiekiezers. Het herkennen van de fase van het studiekeuzeproces en de specifieke informatiebehoeften van bepaalde typen studiekiezers kan helpen om de juiste communicatie op het juiste moment uit te serveren. Markteffect heeft onderzoek gedaan naar diverse persona’s als het gaat om studiekeuze. In deze sessie delen we de resultaten en vertellen we hoe je als onderwijsinstelling persona’s kunt inzetten om de organisatie en je communicatie te bevorderen.
- Studiekiezers
- Persona’s
- Werving & voorlichting
Davy Zwegers, Business Development Manager, Studiekeuzelab
Mieke van Bergen, Research Expert Onderwijs, Markteffect
Online en hybride open dagen
Het organiseren van een online open dag is een mooie manier om de doelgroep te bereiken. Helemaal in combinatie met een fysieke open dag. Daarbij is het wel belangrijk om het organiseren van een online open dag voldoende aandacht te geven. Niet alleen in de voorbereiding, maar ook tijdens de open dag zelf.
In de sessie geven we een demo van het platform Eventrum. Dit platform is gemaakt om bezoekers actief te betrekken in de online omgeving. Aan de hand van dit platform laten we zien wat er nodig is om een online open dag te organiseren.
- We laten zien wat de toegevoegde waarde van online open dagen is.
- Wat komt er kijken bij de organisatie van online open dagen.
- Eventrum als platform voor online open dagen.
Bas van Nuland, Eigenaar/spelmaker, The Barn/Eventrum
14:25 – 14:45
Korte pauze
14:45 – 15:30
SESSIERONDE 3
Tijdens de sessierondes ga je interactief aan de slag of word je geïnspireerd door een expert.
Jongeren enthousiasmeren voor een sector – Project ‘’Zonder jou geen logistiek’’
Veel sectoren ervaren personeelstekorten en er gaan in de toekomst veel medewerkers met pensioen, zo ook in de logistiek. Projectleider Nicolien Hendrickx en jongerencommunicatie-expert Nina Hoek van Dijke nemen je mee in het project ‘Zonder jou geen logistiek’. We delen de successen, maar ook onze learnings over het bereiken van jongeren vanuit sectorperspectief.
- Werving
- Case
- Sectorkeuze
Nina Hoek van Dijke, Jongerenexpert en Founder, Jong & Je Wil Wat
Nicolien Hendrickx, Projectmanager DDSZ, Logistics Community Brabant
Vandaag maak ik een keuze! Een creatieve communicatiecampagne om het thema studiekeuze een positieve lading te geven
In deze sessie wordt een inkijk gegeven in de casus van Gilde Opleidingen, waarom het van belang is om het thema studiekeuze een positieve lading te geven.
- Studiekeuze
- Wervingscampagne
- Ontdek je perfecte match
Ellen Hoeben, Teamleider Marketing & Communicatie, Gilde Opleidingen
Sue Poos, Teamleider Marketing & Communicatie, Gilde Opleidingen
Effectieve schoolwebsites: meer dan alleen informatie
- Leer hoe je een schoolwebsite boeiend maakt — Ontdek methoden om binnen 15 seconden de aandacht van leerlingen en studenten te trekken.
- Converteer bezoekers naar deelnemers — Pas strategieën toe om websitebezoekers aan te moedigen zich aan te melden voor open dagen, rondleidingen en proeflessen.
- Gebruik geavanceerde technieken — Zet tools zoals heatmaps en SEO-optimalisatie in om jouw schoolwebsite effectiever te maken in het bereiken en betrekken van potentiële leerlingen.
Robbert van Empel, Oprichter/eigenaar, Stoer
Veranderende grenzen: internationale studentenvoorlichting in een nieuw perspectief
In deze sessie bespreken we de evolutie van internationale studentenwerving aan Nederlandse universiteiten en hogescholen. Eerder werden opleidingen deels omgezet naar het Engels en er kwam beleid om actief internationale studenten te werven. Tegenwoordig zien we strengere regels en beperkingen aan de horizon. Politieke besluitvorming speelt hierbij een cruciale rol. Hoe navigeren universiteiten en hogescholen door deze complexe realiteit? Waarom blijven internationale studenten desondanks cruciaal voor zowel onze onderwijssector als de Nederlandse economie?
We bieden een inzicht in de huidige uitdagingen en strategieën van onderwijsinstellingen in deze onzekere tijden.
- Evolutie van internationalisering: Hoe de internationalisering van het hoger onderwijs in de jaren 2000 en 2010 vorm kreeg met Engelstalige opleidingen en actief wervingsbeleid
- Huidige beleidsveranderingen: Impact van regelgeving zoals de Wet Internationalisering in Balans en project Beethoven op internationale studentenwerving
- Strategieën en belang: Huidige uitdagingen en strategieën van onderwijsinstellingen, en het blijvende belang van internationale studenten voor Nederland
Dennis Baas, Strategisch adviseur Internationale Marketing & Recruitment, TU Eindhoven
Myrna Hofman, Senior Marketing Advisor, Universiteit Twente
Studentenwerving in 2024: over TikTok, Reels en Shorts!
Hoe zet je social media in voor jouw studentenwerving? TikTok-expert Bart Kampschreur neemt je mee in de wereld van vlogs, algoritmes én de learnings uit het Nationaal Studiekeuze Onderzoek 2024.
- Leer over de nieuwste social trends
- Wat betekent dit voor de studiekeuze?
- Doe inspiratie op voor jouw eigen content
Bart Kampschreur, Commercial Director, Happy Horizon
Echt praktisch aan de slag met content voor social media, zoals TikTok en Instagram reels? Bart geeft op 15 oktober een masterclass.
15:40 – 16:15
Keynote
EEN INKIJKJE IN HOE BOL DE FEESTDAGEN RELEVANT MAAKT VOOR “ONS ALLEMAAL”
- Het merk bol in de feestdagen
- Van consumenteninzicht tot ideeën
- Onderzoeken en hoogover resultaten
Fiona Vanderbroeck
Marketing Manager Ecommerce, Bol
16:15 – 16:30
AFSLUITING EN WRAP UP DOOR DE DAGVOORZITTER
Tim Senders
Presentator, televisiemaker en Youtuber
16:30 – 17:30
Borrel
MASTERCLASS | AAN DE SLAG MET DE STUDENT JOURNEY
Je gaat praktisch aan de slag met Customer Journey Mapping. Hiermee maak je inzichtelijk wat je doelgroep doet, denkt en voelt tijdens de verschillende fases van de klantreis en welke keuze je moet maken om een memorabele beleving voor (toekomstige) studenten te realiseren.
Daarnaast leer je de customer journey plannen, implementeren, monitoren en beheren in je organisatie.
Kees Kerkvliet, Eigenaar en Customer Journey trainer, TOTE-M
MASTERCLASS | SOCIAL MEDIA: VAN BEHEREN NAAR CREËREN
Je weet dat social media een belangrijk onderdeel vormen van je communicatiemix. Maar hoe zorg je ervoor dat je consistent creatieve content hebt voor bijvoorbeeld TikTok, YouTube of Reels?
En hoe maak je die zelf, met je eigen telefoon? TikTok-expert Bart Kampschreur en creator Judith Bannink nemen je mee in de wereld van vlogs, Capcut en algoritmes. Na de masterclass ga je naar huis met een hele hoop aan nieuwe content ideeën voor de marketing van jouw school.
- Leer hoe social media werken in 2024
- Hoe bedenk je consistent creatieve content?
- Hoe maak en bewerk je zelf social content met jouw telefoon?
Bart Kampschreur, Commercial Director, Happy Horizon
Judith Bannink, av-specialist, Vortex Agency & tiktok creator (10.000 volgers)
Dit e-book bevat de volgende 6 artikelen:
- AI playbook: in 5 stappen naar een echte AI cultuur (Beeckestijn Business School)
- Wat drijft de Bachelorkiezer? Een diepgaand inzicht. (TU Delft en Beautiful Lives)
- Een verkeerde studiekeuze? Wat nu? (Fontys Empower)
- Een verkeerde studiekeuze maken is helemaal niet fout! (Gilde opleidingen)
- Gen Z: het bereiken van een ongrijpbare generatie. (Kult and Ace)
- Gedrag studiekiezers mogelijk minder grillig en onvoorspelbaar dan gedacht. (Studiekeuzelab x Markteffect)
Partners van The Next Student
Kennispartners van The Next Student
Partner worden van The Next Student?
Maak deel uit van dit unieke event met je organisatie!
Wil je zelf ook aanwezig zijn? Dan kun je contact opnemen om vrijblijvend de mogelijkheden door te spreken. Er zijn diverse en opvallende profileringsmogelijkheden om je organisatie marketing, - communicatie,- en PR technisch te presenteren voorafgaande, en tijdens the Next Student. Je kunt hierbij denken aan logovermeldingen, advertenties, stand afname en andere eye-openers.
Karlijn Roset, partnermanager
Als partner heb je de mogelijkheid om:
- Je positie in de markt te verstevigen
- Je naamsbekendheid te vergroten
- Je doelgroep te ontmoeten en te netwerken
Meer informatie? Neem contact met mij op:
Deelnemers die je al voor zijn gegaan: